Сценарии на английском языке. Сценарий на английском языке "Goldilocks". Сценка на английском языке

Очень большая коллекция ссылок по теме: "Английские фильмы, сценарии, субтитры и переводы на русский язык" . Подборка ссылок на российские и зарубежные сайты с архивами - библиотеками текстов сценариев, с переводами сценариев на русский язык (очень мало) и субтитрами к фильмам (переводов гораздо больше). Есть немного параллельных англо-русских текстов сценариев.

Англо-русские совмещенные, параллельные тексты сценариев

"Образовательные ресурсы Интернета" - (это сайт на котором вы сейчас и находитесь ) В разделе "Параллельные тексты" 7 сценариев: От заката до рассвета, Криминальное чтиво, Достать коротышку, Дикие штучки, Крик, Очень страшное кино, Король лев. В октябре 2005г, пока у меня не было еще и мыслей о своем сайте, я разместил их на сайтах: "Мультиязыковый Проект Ильи Франка" - franklang.ru и сайт Павла Киселева "Homeenglish " - homeenglish.ru .

Других параллельных текстов сценариев я не встречал (поэтому и стал заниматься этим; фактически это обычные повести, насыщенные реальным разговорным материалом).

Переведенные на русский язык сценарии зарубежных фильмов:

"Киномания" - kinomania. ru (В разделе "Разное" выбрать "Сценарии") Здесь 8 переведенных на русский язык сценариев ("От заката до рассвета" и др.).

gold-media.narod.ru - и здесь те же 10 сценариев (скачать)

alexschneider.ru - персональный сайт переводов Александра Шнайдера (псевдоним - Шполбдер) перевод 8-ми сценариев ("Криминальное чтиво", "Матрица" и др., можно читать по частям или скопировать одним файлом).

Сайт "Криминальное Чтиво"- pulpfiction.chat.ru

мультик "Король-Лев" – forum.lionking.ru и lionking.ru .

Переведенные на русский язык субтитры к фильмам:

subtitry.ru - "Русские субтитры – переводы к фильмам" На 10.2005г в Каталоге 2228 субтитров к 1906 фильмам. На 02.2007г. - 5540 субтитров из 3326 фильмов. (только переводы на русский, без оригиналов)

qstudy.ru - Для изучающих английский язык. Парные (после распаковки два текстовых файла – английский и русский язык) субтитры к 14 -ти фильмам, например: Пятый элемент, Форрест Гамп, Бойцовский клуб, Дневник Бриджит Джонс и др. А здесь qstudy.ru - можно скачать небольшие словарики к 32-м фильмам.

Сценарии на английском языке

Киносценарии для вас - Screenplays for You – sfy.ru . Всего 556 сценариев в формате HTML на английском языке. Это – лучший вариант: открываются прямо на сайте, причем быстро, наиболее компактны по объему, есть год выхода.

Write Movies – writemovies.com Список в алфавитном порядке. Все сценарии на других сайта. По этим ссылкам сами сценарии открываются на тех сайтах, где они находятся.

iScriptdb - iscriptdb.com Список в алфавитном порядке. Все сценарии на других сайта. (В следующем окне щелкнуть по первой строчке Title/Link и сценарий открывается на другом сайте.)

Simply Scripts – simplyscripts. com - большой и удобный архив ссылок на сценарии (выбрать слева "movie scripts " или "anime scripts "). Здесь по ссылке на картинке открывается весь список на одной странице. Некоторые сценарии на этом сайте, но большинство на других.

Даже с переведенных страниц самого сайта все сценарии открываются лишь на языке оригинала (английском). При необходимости можно перевести их с помощью переводчика Google translate.google.com . Необходимо скопировать текст в окно Translate Text , выбрать язык перевода (будьте внимательны) и нажать Translate . При переводе теряется все форматирование текста. Объем перевода значительный, но ограничен. Конкретное число мне неизвестно, но по моим практическим попыткам у меня получалось, что за один раз можно перевести примерно 8.800 слов, что составляет 41.000 знаков (без пробелов). Таким образом, сценарий среднего размера можно перевести тремя частями.

Три ёлки танцуют в наушниках с плеерами.

Надписи «New Year trees»

Идет дед мороз. (Еле ползёт с огромным мешком).

Видит ёлки. Плюхается на землю, трёт глаза.

Говорит:

I am as old as the hills. But I have never seen New Year trees dancing! It must be

because of the presents. The bag weighs too much.

Ёлки:

1ая-Look. It is Father Frost. He seems to need help.

2ая-You don’t move! He’ll tell people about us!

3-я-Don’t be yellow. He is so kind, and considerate, and cheerful!

1-ая- Father Frost. What’s the matter?

Дед мороз:

Nothing in particular, but you can talk and dance!

Yes. We are very particular trees. And we have particular magical music! But give us a

solemn promise not to tell people about us!

I do promise.

And you must dance with us!

Oh, no!

Елки хором:

Oh, yes!

Танцуют под песню «wild thing».

Входит снегурочка. Одна ель говорит другой:

She gave him a black look! She is angry!

It happens once in a blue moon!

Grandfather! What’s up?

Ah, Snegurochka. Join our tremendous party!

Grandfather, we are busy!

What are you mumbling, dear? Don’t be so anxious and fussy! You need to relax.

Maybe a massage?

No. I need a new Father Frost!

Dear. Don’t rush at conclusions! Dance with us for a minute and we’ll go to dear

children!

Танцуют. Надпись « A hundred years later». Всё еще танцу

BANK ROBBERY

Characters: Cashier, Customer, Bank Robber

(A customer comes into the bank)

Ca: Good afternoon, sir. Can I help you?

Cu: Yes. I’d like to cash a cheque for five pounds, please.

Ca: Certainly. Here you are, sir.

Cu: Thank you very much. Good afternoon.

Ca: Good afternoon. Oh! It’s three-thirty. It’s time to close the bank.

(Входит грабитель и несёт ружьё)

Robber: This is a hold-up! Everyone stands against the wall!

Cu: Uh! It’s a hold-up?

R: That’s right. It’s a hold-up.

Ca: I beg you pardon, sir.

R: I say this is a hold-up. Hurry up! Hang over the money!

Ca: I’m terribly sorry, sir. I’m afraid the bank is closed.

R: But I’m a dangerous criminal! This is a gun!

Cu: If you don’t give him the money, he will kill us!

R: That’s right. Unless you do as I say I’ll shoot you! I’m a very violent person.

Ca: Well, I’m a cashier of the bank of the USA. I’m not allowed to serve customers after three-thirty.

R: But I’m not a customer. I’m a bank robber. Anyway it’s only twenty-five past three.

Ca: No, no. My watch is always right. It’s twenty-eight minutes to four.

R to Cu: What do you make the right time?

Cu: Well, I … make it … twenty-eight minutes to four as well.

Ca: You see. I’m afraid the bank is closed. If you came back before 3.30, I’d be glad to serve you.

R: Oh, all right. I’ll come back tomorrow at a quarter past three.

Ca: Fine. See you tomorrow. Good afternoon, sir!



(шумшагов)

Can you hear? Who is there? (Появляетсямама)

Oh, it’s my dear mum!

    Goldilocks, what are you doing? Let ’s have dinner . (Садятся за стол, едят)

    Thank you … mummy . (Встаёт из-за стола и начинает уговаривать отпустить её в лес) The weather is nice today . It’s warm and sunny. Mummy, may I go for a walk to the forest?

    Yes, you may. But be very careful, Goldilocks!

    I’m so happy! Where is my basket? Oh, here it is! Bye-bye!

Гуляет по лесу, собирает грибы, напевает...

Встречает зайчиков

Song (Поют зайчики)

This is the way we walk in the wood, walk in the wood, walk in the wood.
This is the way we walk in the wood on a warm and sunny morning.
This is the way we play the flute, play the flute, play the flute.
This is the way we play the flute on a warm and sunny morning.

    Who are you?

    I’m Goldilocks.

    What a beautiful name.

    And who are you?

    We are Hares!

Goldilocks: What nice fluffy hares! Will you please sing for me?

H: Of course! ( поют )

H: Good bye! Good Luck!

Goldilocks: What are you?

Squirrel: I"m a squirrel. I live in that tree. Look at my wonderful bushy tail.

Goldilocks: Your tail looks beautiful. What are you doing?

Squirrel: I"m blowing a bubble.

Song

    This is the way I blow a bubble, blow a bubble, blow a bubble
    This is the way I blow a bubble on a warm and sunny morning.

    Good bye!

По лесу бегает волк и напевает

This is the way I run in the wood, run in the wood, run in the wood,

This is the way I run in the wood on a sunny and warm afternoon.

This is the way I jump in the wood, jump in the wood, jump in the wood,

This is the way I jump in the wood on a sunny and warm afternoon.

Who are you?

I’m Goldilocks. And you?

I’m a grey wolf, live in this forest.

What are you doing?

I’m running around and having a lot of fun.

May I run with you?

Of course. Let’s play tag! Catch me !

Убегают. Выносят дом, покрывала, миски, стол.

Златовласка видит дом ...

What a big house I can see…in the middle of the forest, it’s so strange. Is anybody there?

(заглядывает внутрь, за ширму) Nobody is in . Here is a room, the table and three chairs. Here are three bowls. The porridge smells nice! (Садится за стол и пробует из всех мисок ) - It’s too hot! - It’s too cold! - Nice! It is right for me!

Here is a bedroom with three beds. (На полу покрывала: длинное, среднее, короткое и подушки) – It s too hard ! – It s too soft !- Nice! It is right for me! ( Засыпает ) I’m tired.

Входят три медведя .

    The bowls are not in the right places! (мама - медведь )

    My chair is upside down! ( папа - медведь )

    There is no porridge in my plate! Where is my porridge?(медвежонок )

    My pillow is not in the right place! (мама-медведь)

    And where is my pillow? ( папа - медведь )

    Oh! There is a girl in my bed! (медвежонок )

    Three bears! Try and catch me!(Златовласка )

Златовласка бежит, за ней три медведя с криками CATCH HER ! Под сцену…Обратно на сцену с др.стороны. На встречу охотник.

Help me! Help me!( Златовласка )

Hide behind me, Goldilocks!( охотник )

Don’t shoot! ( папа - медведь )

We are not angry bears! ( мама - медведь )

But Goldilocks ate all my porridge and slept in my bed! I was frightened to death! (медвежонок )

OK, OK. Goldilocks, you mustn’t enter someone’s house when nobody is in. Let’s be friendly and stop arguing. Let’s imagine that nothing happened. It’s better to have some tea with buscuits. Help yourself, please! (охотник )

Сценарий концерта на неделю английского языка

(Кушкова С.В.)

Февраль 2015г.

    Dear friends! We glad to see you on our concert!

    Дорогие друзья! Мы рады видеть Вас на нашем концерте!

    Today we have a very interesting show. We will recite poems, sing the song, dance, you will watch short plays and we will have some quiz!

    Сегодня у нас будет очень интересный концерт. Мы будем декламировать стихи, петь песни, танцевать, увидим короткие сценки и поиграем.

    We want to start with some rhymes. Girls from the 5 th form, please.

    Мы хотим начать со стихов. Девочки 5 класс, пожалуйста.

What are little boys made of, made of?

What are little boys made of?

Frogs and snails,

And puppy-dogs" tails,

That"s what little boys are made of.

What are little girls made of, made of?

What are little girls made of?

Sugar and spice And all things nice,

That"s what little girls are made of.

Children are skiing,

Children are skating,

Sledging down the hills.

Winter is charming,

When it is coming

With snow and frost all around.

- Thank you girls! And now quiz. Let’s check what do you know about the UK and Russia. Answer the questions!

    Спасибо девочки. Асейчасвикторина. Давайте посмотрим, как хорошо вы знаете Объединенное Королевство Великобритании и Россию. Отвечайте на вопросы!

Questions

    What is the largest part of the UK? (England)

    What is the capital of Wales? (Cardiff)

    What parts does the UK consist of? (the UK consist of 4 parts: England, Wales, Scotland and Northern Ireland)

    What is the favourite topic to discuss in GB? (the weather)

    Where can you see ravens in London? (in the Tower of London)

    What is the deepest freshwater lake in Russia? (lake Baikal)

    How many republics are there in Russia? (22)

    What is the longest river in Europe? (Volga)

    Oh ! You are very clever ! Thanks .

    Какие Вы молодцы. Спасибо!

    Now let’s watch a joke! How some students passed the exams.

    Давайте посмотрим шутки, как студенты сдавали экзамены.

    Now, we will have very interesting and we think very funny competition “I think I can dance”. We need 7 pupils. So, who want to take part?

    Сейчас у нас будет очень интересный, и мы думаем, очень смешной конкурс «Танцуют все». Нам нужно 7 учеников. Кто желает поучаствовать?

    Riddles :

    Загадки

Clean, but not water,
White, but not snow,
Sweet, but not ice-cream,
What is it?

What is in the middle of Paris?

Париж - что находится посреди него?

The letter "R".

What is found over your head but under your hat?

Your Hair.

There was a green house. Inside the green house there was a white house. Inside the white house there was a red house. Inside the red house there were lots of babies. What is it?

Watermelon.

The more you have of it, the less you see. What is it?

Darkness.

Look at my face and you see somebody
Look at my back and you see nobody.

A mirror.

We have legs but cannot walk.
Tables and chairs.

- And now Let’s watch how our pupils learn English.

Посмотрим, как наши ученики учат английский.

The pupils are shouting and running between the desks, some of them are sitting on the desks. Two boys are fighting. The girls are laughing loudly. The bell rings. Nobody pays any attention to it. Only one pupil is sitting at the desk and reading. The teacher comes into the classroom and goes to her table.

The teacher/shouts/: Stop it! Take your seats! The lesson has begun! Good morning, children. First of all let’s revise some grammar rules. Do you remember the meaning of the category of person? The verb to be. “I am ill, he is ill, she is ill, we are ill, etc.” Bobby, go to the blackboard and write it down.

Bobby/writes on the blackboard/: All are ill.

The teacher: Oh, Bobby! Alice, if I say: I wash, you wash, he washes, we wash, they wash - what is it?

Alice: I think it is a bathroom and we are all very dirty.

The teacher becomes nervous. She writes two sentences on the blackboard: “John has been learning English for 3 years”. “Jane learnt English at school 3 years ago”

The teacher: Pete, where is the Present Perfect Continuous and the Past Simple Tense?

Pete: The Present Perfect Continuous Tense is next to Past Simple and the Past Simple Tense is near Present Perfect Continuous.

The teacher becomes angry: What are you talking about? Sit down! You know nothing! Albert, where is the subject?

Albert: I don’ know, madam. I haven’t got it. Look! /He turned out his pockets//The rest of the pupils are laughing. A girl is reading a magazine. The boys are playing./

The teacher /almost furious/: Albert, where is the subject? I ask you the second time!

Albert /sadly/: I should like to have your worries, madam!

The teacher: Who can find the subject in a sentence? Ann, please.

Ann: Well, I see there is no progress in the science of language. My father tells me that when he was a schoolboy they were making them look for this thing too. So they haven’t found it yet, have they?

The teacher /angrily/: I can’t listen to such silly answers! Who can write some adverbs? Tom!

Tom: I can. /Goes to the blackboard and writes/Highly, poorly,richly He reads:

The teacher /screams/: That’s enough! Your English is very poor! You are unteachable! You don’t know grammar at all! What about reading? Have you read the text about O’Henry? What was O’Henry? Where was he born?

Bobby /shouts/: I know! He was an American cosmonaut and was born in Zvezdny Gorodok!

The teacher faints. All the pupils jump and shout: “The lesson is over!”

- Dasha Polishuk is going to dance now. Please Dasha.

ДашаПолищукподготовилатанец. Пожалуйста, Даша.

- Tongue twisters . Who wants to try?

- Скороговорки. Кто хочет попробовать?

Раздать

The 5 th form would like to show us some small jokes.

Пятый класс хочет показать нам маленькие шуточные ситуации.

Poet: Have you got my books of poems?

Lady: Oh, yes, I have. It is lovely! I wonder where it is...

Lady"s little son: It is under the leg of the table, Mummy.

Willie is at the party. There are a lot of things on the table. “Do you want something more, Willie?” asks the host.

“No, thank you,” answers Willie.

“I am full”.

“Well then,” smiles the host, “put some fruit and cakes in your pocket to eat on the way home.”

“No, thank you,” answers Willie, “they are full too.”

- Конкурс «Funny artists». You should draw an animal that we will say. But you will be blind.

- Конкурс « Веселыехудожники». Вы должны нарисовать животное, которое мы вам скажем, но с завязанными глазами.

horse, cat, dog, frog, dolphin, seal

    And now Polina Nosko is going to sing the song “Molitva”!

    А сейчас Полина Носко споет песню “Molitva” .

    Our party is over. Thank you your attention ! Goodbye !

    Наш праздник окончен. Спасибо за внимание. До свидания!

Вопросы к гостю (5­8 шт.)
Ведущий 2. Thanks a lot, John, be a gest in our party.(Джон садится как
гость, Даша переодически ему на ухо что­то переводит). Now, I think, we
shoud show him, that we can speak English a little too.
Ведущий 1. Сейчас, я думаю, нам следует показать, что мы тоже кое­что
знаем на английском языке. Начнём с малышей 2­го класса. Они нам
приготовили песенку­приветствие «Hello, hello».
Вам понравилось, как поют ребята?
Ведущий 2. Бородай Эвелина will read us a poem « I help».
I Help…
I like to help my Mother,
To clean the room with Father ,
To sweep the floor with Brother.
It’s not much work but rather.
To iron helps me Sister.
I train with Aunt tongue­twister.
It’s very hard to be polite
And always say Grandma good night.
To walk with dogs Black, Brown, White,
To play with cats a day not night –
All doing that I get great pleasure,
But there’s no time to have some leisure.
Ведущий 2. Коробцова Анастасия will read a poem « Leaning English».
Learning English
Learning English is very easy
If you are not too busy,
It won"t take you long
If your wish is too strong.

Learning English becomes easy
If you are not too lazy,
You can learn it very fast
And speak fluently at last.
Ведущий 1. А вы помните сказку о Репке? Предлагаем посмотреть её в
исполнении ребят 4­го класса.
(сказка)
Ведущий 2. And now Пащенко Валерия will read a poem «Picture».
Picture
One fine summer morning
Nicky made a pretty drawing.
Will you colour it for Nick?
Take the colours and be quick:
Blue for the sky,
Green for the grass,
Grey for the mouse,
Brown for the house.
If you haven’t got these colours,
Take just black and no others.
Then the picture is not bright,
It’s a moonlit winter night.
Ведущий 1. Юрова Юлия – стихоторение «Весна».
Spring

Are ringing loud and gay.
To hills and forests they are bringing
Sweet melody today.
The bells of spring are ringing,
Are ringing far and wide.

Nice days they are bringing
To people and countryside.
Ведущий 2. Let*s sing a song “If you happy”.
(выходят ученики 6­го класса)
ЗАЛ ПОДПЕВАЕТ
Ведущий 1. Хорольский Алексей – стихотворение « Осенние листья»
The leaves are dropping from the trees,
Yellow, brown, and red.
They patter softly like the rain –
One landed on my head!
But when the sleep of winter comes
They cuddle down to rest;
Then Mother Nature tucks them in
With snow as she thinks best.
Ведущий 2. Может быть кто­нибудь узнает автора стихотворения, что
прочитает Казаков Роман?!
(А.С.Пушкин «Мороз и солнце»)
Ведущий 1. А сейчас мы предлагаем вам посмотреть сценку из нашей с вами
школьной жизни «Урок английского языка» в исполнении старшеклассников.
На уроке английского языка
Учитель: Итак предупреждаю вас у нас на уроке будет
присутствовать директор школы, он ничего не понимает по-
английски, но хочет послушать как вы отвечаете, проверяем
домашнее задание. Я так и поняла, что никто ничего не
выучил. Лентяи, лоботрясы, неучи, лодыри,позорься теперь
из-за вас.(заходит директор)
Учитель: Айчанова, answer,please.What do you know about
British Parliament?
Переводчик: Айчанова, овечай.Что ты знаешь о британском
парламенте?

Айчанова: My name is Asel.I am 16 years old. Today is sunny.
Учитель: Enough,now open the books on page
55.Джулаева,read,please.
Переводчик: Достаточно,а теперь открыли книги на
странице 55,Джулаева,читай.
Джулаева: To be or not to be,to be or not to be.
Учитель: ___________,continue.
Переводчик:__________,продолжай.
________: happy birthday to you, happy birthday to you.
Учитель: And now it is the short text`s retelling.Якубина,babble
out anything,please.
Переводчик: А теперь краткий перессказ
текста,Якубина,пролепечи хоть что-нибудь.
Якубина: Мадам,месье,же не манж на жур.гейбен зи мир
битте.
Учитель: Якубина,what are you saying? It is French.
Переводчик: Якубина, ты что это же французский.
Учитель:Джулаева,correct her,please.
Переводчик: Джулаева,исправь ее.
Джулаева: Ищ хайсэ Айгерем,ищ хайсэ Айгерем.
Учитель: Well done,Джулаева,sit down,please.
Переводчик: Неплохо,Джулаева,садись.(звонок)
Учитель: the lesson is over.
Переводчик: Урок окончен.
Директор: Ну, в общем урок мне понравился.Читают
дети бегло,говорят свободно,классику цитируют по –
английски.В Европе мы не пропадем.
Все ученики: Yes.